Hodně rodičů svým dětem koupí první aktovku, na kterou v obchodě narazí, a tím to pro ně hasne. Jedná se však o špatný přístup, který může v konečném důsledku dítě poškodit. Špatný batoh totiž může začít deformovat dítěti jeho páteř.

Školní brašny by měly být jako pírko

Dříve narozené ročníky si dost možná ještě vzpomínají na tíhu školních brašen ještě z dob tuhého socialismu. I školní aktovka pro prvňáčka mohla vážit několik kilogramů, což je v dnešní době naštěstí neakceptovatelné. Současné materiály, které se používají pro výrobu školních batohů či školních aktovek pro prvňáčky, jsou už naštěstí mnohem lehčí.

Hmotnost by měla být jedním z určujících faktorů při výběru školních batohů pro 1. stupeň. Malé děti totiž nejsou zvyklé tahat těžší břemena a jejich páteř by tak mohla být ohrožena. I když odrostlejší dítka už unesou více, neznamená to, že by snad školní batohy pro 2. stupeň musely být za všech okolností těžké. Obvykle váží jen o něco málo více než brašny určené pro žáky 1. stupně.

Neergonomické modely nekupujte

I přesto, že jich je na trhu už docela málo, stále se u nás dají pořídit zcela neergonomické školní batohy. Nejedná se samozřejmě o dobrou zprávu. Rodič se totiž snadno splete, hlavně když se primárně řídí cenou.

Vždy ale svému dítku kupte brašnu splňující alespoň základní ergonomické požadavky. Batoh musí na zádech dobře sedět jak v klidu, tak i během chůze. Nejlepší jsou modely vyrobené podle návrhů zkušených lékařů a fyzioterapeutů. Takové sice stojí o něco více než je běžné, ale zrovna kvůli tomuto prémiovému zboží se vyplatí sáhnout trochu hlouběji do peněženky.

Design

I když vzhled batohu by neměl hrát zase tak zásadní roli, u dětí to mají nastavené trochu jinak. Chcete-li, aby vaši potomci nosili školní batohy rádi a správně, je dobré jim vybrat aktovku, která nejen splňuje všechny výše zmíněné parametry, ale která se jim zároveň i líbí.