healthy-1607692_1280

JAKÁ VÝŽIVA JE VHODNÁ A JAKÁ NEVHODNÁ PRO „ÁČKA“ ?
Nositelé této krevní skupiny mají v dnešní moderní společnosti západního typu smůlu – jsou totiž neustále vystaveni tlaku trhu orientovaného na živočišné produkty. Kromě toho výchova v oblasti výživy je prakticky nulová, takže vegetarián se zásadním způsobem vymyká z normy a jen s obtížemi hledá kvalitní potraviny. Konzumace nadbytku živočišných bílkovin je hlavní příčinou poruch trávicího traktu a postupného vzrůstu krevního cholesterolu, a tím i následných poruch zdraví. Riziko oběhového onemocnění stoupá i v důsledku stresu. Podobně je to s běžně nadměrnou konzumací tuků živočišného původu.

DOPORUČENÍ PRO VÝŽIVU:
Vegetarián nemusí nutně trpět nedostatkem bílkovin – může totiž dobře využívat sójové produkty, případně některé druhy luštěnin jako jejich základní zdroj. Měl by jíst hojnost zeleniny, používat kvalitní rostlinný olej zpracovaný nejlépe za studena, s ohledem na málo výkonný žaludek i dostatek ananasu. Neměl by naopak jíst velké množství zahleňujících potravin (mléko a džusy z jižního ovoce, především pomerančů).

CO NEJÍST?
Maso a tučné uzeniny ze syrového masa – mléčné produkty, zejména tučné – velké fazole a kupodivu i pšenici (ve větším množství) – slaninu – tučnou drůbež – vnitřnosti – jehněčí králíka – bažanta – telecí – ančovičky – kaviár – škeble kraby – úhoře – žáby – halibut – herinky – mušle- chobotnice – lososy – tvrdé a tučné sýry – zrající sýry cottage – kešú – pistácie – červené fazole – limu a velké fazole – fazole Garbanzo – tamarindové fazole – granolu klíčky – vícezrnné chleby – pšeničné otruby – mu f Finy – mouku bílou ve větším množství – těstoviny (tvrdé) – zelí červené, bílé i čínské – houby – rajčata – brambory – olivy – pepř banány – kokos – mango – meloun – papáju – pomeranče a mandarínky – ocet – kečup – majonézu – worcester – pivo likéry – limonády – černý čaj.

JAKÉ BY NEMĚLY BÝT POUŽITY LÉKY A SUPLEMENTY?
Vitamin A a beta karoten (protože jich je teoreticky dostatek v doporučené stravě), makrolidová antibiotika.

NAOPAK JE NUTNÉ POUŽÍVAT TAKOVÉ, KTERÉ PODPORUJÍ:
a) imunitu (Echinacea, Ginseng, Antioxidanty, vit. C, železo, zinek, mateří kašička, Leuzea, Wobenzym, žraločí olej);
b) srdeční oběh (karnitin, koenzym Q10, extrakt z hlohu, vitamín E, ale také vitaminy B12, niacin, vápník a chrom, bromelain, Laktobacillus acidophilus, s postupujícím věkem papain a bromelain a postupně i kompletní směsi zažívacích enzymů).

CO DĚLAT PROTI NADVÁZE:
a) Nejíst maso a tučné mléčné výrobky, velké fazole a v nadbytku ani pšenici (především chleba a zákusky);
b) cvičit – ale pouze sporty s menší intenzitou zatížení.

Mohlo by vás zajímat:

Co jíst při krevní skupině 0

Co jíst při krevní skupině B

Co jíst při krevní skupině AB